lördag 1 augusti 2009

Schwartzkopf Blonde - summer Look REFLEXES

Köp tre betala för en! När du köper summer look reflexes får du blonda slingor (?), ett uselt resultat och ett skatbo på köpet. Finns i din butik nu!

Nu ska ni få höra hur mitt hår gick från brunt och i bra skick till fult blond och ett skatbo!
Jag skulle ner till centrum och köpa slingor då jag ville bli något ljusare än vad jag är. (som ni vet är jag fejkad brunette - vilket jag hade för avsikt att fortsätta vara) Så jag går runt och kollar lite på olika slingor och upptäcker då Schwartzkops nya idé. Ni har säkert sett reklamen för den, när dom visar att man tupérar håret och sedan har i blekningen. super enkelt med bra resultat! Trodde jag. Jag tänke att det verkar ju lättare än att stå och göra slinga för slinga, och så ser det säkert naturligt ut. ( HA! )

Väl hemma kan jag knappt vänta tills jag får börja. Jag läser bruksanvisningen och följer den till punkt och pricka. Jag försöker tupéra håret som på bilderna. Typ sex trianglar av hår som står rakt upp. Det gick inte med mitt hår som består av massa, massa tunna hårstrån. ( nu förstår jag vad du menar Emelie, när du säger att jag har massa hår.) Jag fick känslan av att för att kunna få håret som på bilden måste man ha sjukt lite hår. Typ 6 hårstrån, kanske tolv.

I alla fall.. man skulle även spraya tupéringen för att det skulle hålla, så det gjorde jag och ja, tupéringen höll ju. Kan även ta upp den lilla detaljen att när jag stog och applicerade blonderingen i håret luktade den så otroligt starkt att mina ögon bara rann och rann. Jag var kolsvart runt ögona när jag var klar. Fick även stå ut med lukten i 20 miuter innan det var dags att skölja ur, då hade jag fått huvudverk för längesen!
Det var ju inte bara att skölja ur blonderingen heller. Först skulle man skölja noga, som vanligt, sedan ha i efterbehandligen, som vanligt. Sedan försöka kamma ut tupéringen med efter behandlingen i, efter det var det schampoo som gällde och sedan en sista efter behandling.KLART!

Men - min historia slutar inte än. neej, för nu ska jag berätta om resultatet som ni kanske förstått inte blev " as naturally highlighed as by the sun" som det står på förpackningen. Nej, jag ser ut som en blandning mellan morot, hundbajs och kiss! Det var i alla fall den förklaring Elin, och jag kommer inte på något bättre.
Som om inte det är nog kan nog alla räkna ut att mitt hår inte är i det bästa skicket just nu. Som alla vet så är det inte bra att tupéra, bleka eller borsta håret när det är blött. Jag gjorde allt detta på mindre än en halvtimme.. och resultatet. Fy fan! Är allt jag kan säga om denna produkt. Jag har färgat håret hemma en miljon ggr känns det som, både på andra och på mig. Aldrig har jag blivit missnöjd - innan i dag vill säga, men det här är ju bara helt förj*jävligt!

Jag är inte ens brunette längre. Nu är jag ofrivilligt blond, jag fick inte naturliga, solblekta slingor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar