lördag 7 november 2009

Skönhetsproblem.

I dag funderar jag på ögonbryn och pluffs.

Jag börjar med ögonbrynen då jag verkligen HATAR att noppa dem. Jag förstår inte hur någon egentligen kunde komma på idén, det gör så förbannat j*vla ont vilket gör att jag skjuter upp det så långt det går. Jag vill ju inte gå omkring med två buskar i ansiktet så jag får helt enkelt härda ut de plågsamma minutrarna det tar, men usch vad jag hatar att göra det. Trots att modet den senaste tiden har varit lite buskiga ögonbryn vill jag i alla fall inte ha det, jag tycker det så ovårdat ut.
Denna plågsamma smärta får mig att tänka på alla dessa emon/fjortisar som skär sig i armarna, varför inte bara noppa ögonbryn när man mår dåligt? Det gör lika ont men det gör i alla fall nytta. Det är mycket snyggare med fina bryn än med massa ärr på armarna. Jag tänkte att jag vill dela med mig att den idén då jag i yngre tonåren ägnade ångestfyllda kvällar till att karva sönder handlederna. Då hade jag gärna uppskattat detta tips, hoppas fler gör det.

Nu till pluffs, mitt plufs. Jag skulle gärna bli av med det där extra man har lagt på sig under studentveckorna (alkhol i mängder sätter sina spår) och under sommaren. Att bli av med några pluffs-kilon är inte så svårt tänker ni men jo, när man jobbar på en resurang kombinerat med pizzeria så är det det. Jag har inte tid att äta lunch som jag tar med mej utan det blir en pizza för man tröttnar på sallad efter ungefär en vecka. Att jag sedan tillbringar väldigt mycket tid på en mack där emelie jobbar gör inte direkt saken bättre. Emelie själv säger att livet är fört kort för att räkna kalorier och jag kan inte annat än hålla med, själv tycker jag att livet är alldeles för kort för att gå runt och vara missnöjd med sig själv. Så ska man acceptera ca två- tre kilo för mycket eller ska man göra något åt det? Det är väl nu man har chansen att ha en snygg kropp så varför inte ta dem, när man blir gammal är det försent.
Detta riktar jag dock inte till er, ni får se ut hur ni vill utan att jag dömer er. Lite av poängen är att man ska vara nöjd med sig själv och ni har säkert egna fix-idér om erat utseende.

1 kommentar:

  1. Tycker det är ganske skönt att noppa ögonbrynen jag :) Så jag svalt mig själv för att må bättre istället :P
    /Jessica

    SvaraRadera