söndag 15 november 2009

Som en stockholmare.

Tanken är att jag ska bege mig till Stockholm nästa vecka. Det gör att jag sitter här och funderar över allt jag ska göra i stockholm när jag äntligen slipper denna lilla skit by. Det borde heta skitbyn i stället för Edsbyn. -Gud så omoget av mig! Jag har i alla fall kommit på att jag ska bete mig som en tvättäkta 08:A när jag är i huvudstaden, vilket innebär följande :
  • Inte ha något lokalsinne what so ever.
  • Aldrig ha sett en älg ( jag får låtsat)
  • Älska varg
  • Jag får även låtsas att jag inte vet vad en mård är.
  • Blänga surt på alla som står på fel sida i rulltrappan
  • Köra vädligt aggresivt (alltså som en idiot)
  • Använda uttryck som "Stockholm Sverige"
  • Springa till tunnelbanan..
  • .. och bete mig som att hela världen går under när jag missar den
  • Gå ut på en Torsdag, bara för att det går.
  • Låtsat att jag aldrig varit volvoåkande fjortis
  • Tycka att allt ovanför nordtälje är Norrland
  • Aldrig har varit utanför tullarna (även där får jag låtsas)
  • säga att jag ska ta en skogspromenad när jag genar genom en dunge med björkar
  • Plötsligt glömma bort hur man kör bil när snön kommer.

Mycket mer än så hinner jag nog inte med under bara några dagar.

Jag hoppas att ni förstår att jag inte tror att alla stockholmare är sådana, så tar du inte åt dig ingår alltså inte du under min fördomskategori tvättäkta:08A. Tar du åt dig.. ja, då tycker jag mest synd om dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar