söndag 15 november 2009

Spindelfobi

Spindelfobi är något jag har och alltid har haft, så långt jag kan minnas. Det innebär inte att jag är rädd för spindlar och tror att de kan göra mig någonting (men om de kunde så skulle de!) utan det innebär att jag får panik varje gång jag ser en spindel.
Dessa små paniksammanbrott kan yttra sig på många sätt. Som i dag när jag stod i duschen och fick syn på en , då kastade jag mej ut duschen, full med schampoo , kastade på mig morgonrocken och sprang ut till mamma. Sedan stog jag på tryggt avstånd och hoppade och skrek medans hon, som är nästan lika fobisk som mig, fick ta bort den lilla äcklet. Även hon hoppandes och skrikandes.

Det har även inträffat x antal ggr i Forshaga att detta djävulens påhitt har uppenbarat sig i vår lägenhet. Då har jag bland annat sprungit ut på ghettot och haffat första bästa förbipasserande och tvingat denne att ta bort spindeln. Jag har även ringt folk mitt i natten och tvingat dem att komma och ta bort en spindel.
Varför inte göra det själv? jo det ska jag berätta. Den idén slog mig en gång.. låt mig säga att jag nog aldrig får en sådan dum idé igen. Klockan är si så där tolv och ingen människa syns till på ghettot (konstigt nog), ingen jag ringer svarar och Boa sover. (Hon hade dödat mig i stället för spindeln om jag väckt henne) Jag försöker först få Dilba att äta upp spindeln, vilket inte gick så bra, sedan hämtar jag ett papper som jag kastar på äcklet och försöker sedan mosa den. Hoppandes och skrikandes. När jag hittar något att slå på pappret med spindeln under med så blir det tills slut bara massa likdelar kvar. Sedan går jag ut med härtklapping och hyperventilerandes och röker, röker , röker. Så Nej, jaq tänker aldrig försöka döda dem själv igen. Däremot så ska jag försöka komma på ett sätt att utrota dem!

Jag tror inte riktigt på det där att " den är lika rädd för dej som du är för den". Nej du, för jag har aldrig sett en spindel hoppa och skrika när den ser mig!

För mig finns inget vidrigare än spindlar. Förutom då feta, skitfula tjejer med tonvis med smink, för alla vet ju att de bara väntar på ett tillfälle att hoppa på dej och slå dej sönder och samman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar