torsdag 3 december 2009

Om du vill känna dig smal.

Om du känner ett behov av att känna dig smal så har jag några tips till dig.

1. Skaffa en egen Jonas och kramas med honom.
- Senast jag var i Stockholm och kramades med Jonas så sa han någon i stil med "Vad smal du har blivit" Då kände jag mig smal och åt en massa pizza på jobbet den helgen.
2. Följ med din kompis när hon tatuerar sig.
- I dag följde jag med Emma när hon tatuerade sig ( Det blev skitsnyggt förresten! ) Jag som själv funderar på att rista in något för resten av livet frågade tatueraren om lite saker och det slutade med att jag skrev ut det jag tänker förgylla min kropp med. Det slutade med att jag fick stå i BH och jeans i deras oerhört upplysta studio och studera mig i deras helkroppsspegel för att ser vart jag skulle placera min tatuering. Då jag förväntat mig att jag skulle få se ett fläskberg i spegeln blev jag glatt överraskad när jag såg lite ben och knotor sticka ut här och där på mig själv samt upptäcke att jag hade en midja blev jag glatt överraskad. Då kände jag mig smal, och blev glad.
3. Om du är laktosintollerant eller känslig för fullkorn - låt bli att äta det.
- Själv är jag väldigt dålig på att undvika dessa saker vilket resulterar i att jag alltid går omkring och är uppblåst. Undviker man dessa saker några dagar blir magen platt och fin, och man känner sig enormt smal.

Men som en väldigt vis kvinna( jag själv) sa: Det heter inte tjock, det heter laktosintollerant.

1 kommentar:

  1. trodde först du mena att jag va tjock å du kände dig smal i jämförelse;) // Jonas

    SvaraRadera