onsdag 30 december 2009

"Vill man vara fin får man lida pin"

Som tjej har jag märkt av det ordspråket på många olika sätt. Det har yttrat sig i jätte onda fötter efter en kväll i högklackat, förfrysna ben efter en kall kväll i kortkort och i massa svordommar framför spegeln när jag plockar ögonbryrna. I går var jag däremot med om något jag aldrig varit med om tidigare.

Som jag skrev i går har jag nu shoppat nyårsklänningen och det är alltså den som har orsakat denna pina. Jag kan inte påstå att det är den bekvämaste klänningen jag valt, eftersom den är full av paljetter (jo, ni läste rätt, jag ska ha paljetter) som liksom vänder sig inåt och verkligen skär in i huden när man ska sätta på sig klänningen. Som tur är ska jag väl bara sätta på mig den en gång på nyår så jag får helt enkelt bita i hop. Annat var det i går i provhytten då jag provade den x antal ggr, vilket resultarde i RIVMÄRKEN på min rygg. Jag gick omkring och var lite öm hela dagen/kvällen i går efter att jag provat klänningen med tänkte inte så mycket på det, sedan kollade jag i spegeln och jo då, min rygg är full av rivmärken! Det är synd att vi inte bor i USA för då hade jag stämt VILA och fått en massa pengar för mina rivmärken.. men men, som sagt : Vill man vara fin får man lida pin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar