söndag 3 januari 2010

2009 - ett omtumlande år!

Året börjar med vårterminen i trean på vårt älskade gymnasium, Forshaga akademin. Den termin som jag tror alla gruvar sig mest för. Den innehöll allt den skulle, hårt pluggande, studenveckor, bal och student. Även en hel del tårar och skratt. Mamma skriver även över sin bil på mig och på så sätt blir jag bilägare till min älskade corolla.

Direkt efter studenten beger jag mig till Stockholm och flyttar in hos Jonas för att börja jobba på Högdalens hundcenter. Mitt allra första jobb. Där tillbringar jag mina vardagar under sommaren medans kvällerna går ut till att umgås med jonas och helgerna går åt till att brumma kors och tvärs över landet i corollan. Detta för att träffa vänner och festa. Jag jobbar även några pass som telefonfärsäljare men säger sedan upp mig då det inte funkade under fårhålladena som var. Mitt andra jobb. Under sommaren hinner jag även med att fylla 19.

Någon gång i september kommer jag på att jag vill börja plugga så jag söker till högskolan. Den 9:e oktober firar jag och jonas även mäktiga två år! Någon gång över hösten blir jag uppsagd från jobbet, deppar i hop och åker hem till Edsbyn. Där får jag genast nytt jobb på Atlantic (resturang) och jobbar fortfarande där. Mitt tredje jobb. Detta innebar självklart flytt tillbaka till Edsbyn.

Tiden rullar på och jag blir antagen till Stockholms universitet till lärarutbildningen. Detta innebär en stor glädje och självklart flytt till stockholm, och det är där jag är nu. Inte i stockholm utan på väg till stockholm och letar lägenhet för fulla muggar. De kommande veckorna kommer vara mina sista på Atlantic.

2009 har alltså inneburit 2 flyttar, 3 jobb och otroligt mycket känslor av alla dess slag. Jag har lärt känna mig själv otroligt bra och fått perspektiv på vad som verkligen betyder något.

Vad 2010 kommer innebära får framtiden visa, det jag vet säkert är att jag kommer börja plugga till lärare vid stockholms universitet. Jag kommer också flytta till Stockholm och i hop med Jonas. Jag planerar att jobba extra vid sidan av studierna samt att min corolla troligtvis inte går igenom besktningen så jag blir corolla-lös. Året kommer innehålla mycket nya folk och jag hoppas på att träffa nya vänner, samtidigt som jag kommer hålla hårt i de gamla.

2009 slutade med sista terminen på gymnasiet och 2010 börjar med första terminen på universitet.

Nyårslöften har jag inga då jag känner att jag inte behöver anstränga mig för att ändra något. Livet kommer fortsätta rulla och jag låter det ha sin gång, då jag upptäckt att det alltid löser sig för mig.

1 kommentar:

  1. låter som ett innehållsrikt år Bea! Kul att du kom in på lärarhögskolan, hoppas du kmr att trivas där! =D
    rolig lägenhetsbeskrivning oxå, lycka till med det! :)

    å som svar: jag antar att böckerna är bättre än filmerna, för så är det alltid.

    kram på dig

    SvaraRadera