måndag 25 januari 2010

Från mode till pluggande.

Måste säga att jag ääälskar modet som är just nu! Finns massa fina skjortor att välja på vilket jag tycker är extremt bra då jag är lite förälskad i just det plagget. Var på gina i går och inhandlade en blommig skönhet, ni vet den där skjortan i reklamen? Tror jag ska ta och köpa en till fast i annat mönster :)

Måste säga att jag är helt lost i foundation-djungeln också. Jag har nog inte hittar en enda som jag är helt nöjd med, makeup stores var ju helt okej men jag har hittat bättre till bättre pris. Däremot räckte den hur länge som helst vilket iofs är bra. Nu har jag köpt den mest värdelösa någonsin MaXfactor colour adapt. Den är väldigt "trög" eller "hård" vilket var en stor omställning från makeup stores lösflytande. Dessutom var det inte alls länge sedan jag köpte den men så för någon dag sedan upptäckte jag att det bara var halva kvar. Då har jag alltså haft den i ca tre veckor och inte använt den varje dag, helt värdelöst. + Att för att få ett jämnt resultat så måste man ta så mycket att man ser ut som en översminkad fjortis. Ingen hit! Men, jag tror mig ha hittat lösningen - att blanda ut den med min vanliga hudkräm. Då behöver jag inte ta lika mycket vilket gör att den ju räcker längre + att den inte blir lika tjock. Kanon!

Nu till något lite seriösare, nämligen pluggandet. Har nu, efter mycket om och men, äntligen lyckats beställa hem böckerna. Vissa gick inte att få tag på, så det får bli ett till besök på Akademibokhandeln. Har såklart beställt från www.lycknis.se , där de har garanterat billigast, annars skickar man i väg ett mail dit om man hittar boken billigare någonstans och då sänker de priset. Skit bra! Däremot är jag inte något fan av deras hemsida, den har krånglat massa för mig, tror det här är åttånde gången jag försöker beställa böckerna. Den här gången fick jag äntligen i väg min beställning men då var jag lagom irriterad. Nu väntar jag i alla fall på att böckerna ska dimpa ner i brevlådan i alla fall så jag fårbörja läsa någon gång, ska bli otroligt spännande.

ps. Föregåeende inlägg är ett resultat av alkohol och diskussioner - Alltså, inget att bry sig om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar