tisdag 26 januari 2010

80-tal!

Nu är jag i desperat behov av hjälp! 20 års fest i all ära, och inte nog med det men nu är det 80-tals tema som gäller också, och som om inte det räckte så ska det vara krogenvänligt också. HJÄLP!

Så svårt är det ju inte med 80-tal egentligen, men sedan är det ju så att jag måste ha på mig det. Vilket innebär att axelvaddar, pasteller, benvärmare och permanent går helt bort. Jag har heller inte lust att studsa runt på krogen i en enorm, färgglad t-shirt då det inte riktigt är jag. För att inte tala om vad faan jag ska göra åt mitt hår? Som ni vet är det nu en brun bob som pryder mitt smarta huvud, och det finns inte så mycket man kan göra med den frisyren då den faktiskt är kortare än vad det ser ut. Neej, jag kan inte ha toffs, våfflar jag det så kommer håret i bak stå rakt ut, samma sak om jag tupperar det. Sååå, what to do? För att inte prata om fötterna, jag har tre par skor här och inga av dom är pumps, färglada eller platta höga stövlar. Jag har heller inte råd att lägga ut massa pengar på att köpa in saker jag bara använder en gång.

Jag är inte så negativt inställd till det här som jag låter men jag vill få er att förstå problemet.
En bra sak är att jag är helt beroende av skärp i midjan, så vad kan man göra med det?

Tacksam för all hjälp jag kan få, och ha i åtanke att det är jag som ska ha på mig det så gör om 80-tal till Bea, och tänk att jag ska på krogen. Tack!

1 kommentar:

  1. Svarta skipants med stor cerice färgad tröja med skärp på höften. Det var vad jag hade på mig på det glada 80-talet. Brittis

    SvaraRadera