onsdag 27 januari 2010

Att möta sina rädslor.

Tänkte att det var dags för en uppdatering av mitt numera väldigt spännande och händelserika liv.

I går kväll, tisdag, begav mig jag och Ida (en tjej i klassen) oss till konradbergs campus på kvällstid för att gå på informationsmiddag som hölls av klubbmästeriet. Gratis mat, gratis punch och shot till maten och sedan efterfest på puben. Det kan ju inte bli bättre!;) För er som inte vet vad klubbmästeri är så ska jag försöka förklara så gått det går då jag inte heller är riktigt säker än. De är i alla fall de som håller i gång studentlivet, puben och annordnar diverse aktiviteter för oss studenter. De är också de som har ovraller. Jag har sagt att jag aldrig någonsin kommer ta på mig en sådan ovrall eller gå med i kåren, då deras ovraller är det fulaste jag sett och de har konstiga saker för sig. Enligt mig sekt-liknande. Nu har jag dock tänkt om, och ska i väg för att träffa våra "mammor" i morgon för att gå med i klubbmästeriet.

Hur kommer detta sig då? Jo, det ska jag också ta och berätta. Det är tydligen så att i stockholm får man leta upp studentlivet själv om man ska ha något studentliv, det är inte som på andra ställen där studentlivet letar upp dig i form av nollning och sådant. Det är även en bra sak att gå med om man vill träffa nya människor och hitta på saker och det vill jag.

Nu ska ni inte bli oroliga och tänka att jag kommer supa istället för att plugga, för det är faktiskt så att jag är här för att plugga och jag har gett mig faan på att klara det. Men klart som faan att jag ska få festa till lite vid sidan av;) Jag känner ju heller inte så många här i sthlm och det här kommer ju leda till många nya bekantskaper. Så istället för att sitta hemma på arslet och gnälla över att jag inte känner någon så tar jag saken i egna händer!

Så alltså, svart på vitt, jag Bea ska möta min rädsla och gå med i De Lila ovrallernas förbund - vilket självklart inte heter så egentligen.

1 kommentar:

  1. haha takar, det är därför folk springer omkring i löjliga overaller! Jag tror dock att det är ett bra sätt att träffa nya vänner på! Hoppas du hade det så roligt =D

    SvaraRadera