söndag 24 januari 2010

Jag gillar inte offer.

Man kommer ingenstans genom att sitta hemma på arslet och gnälla, eller med finare ord : Man är sin egen lyckas smed. Dessa meningars innebörd är så att säga vad jag lever efter just nu, och i dessa tider med så pass hög arbetslöshet så hör jag så otroligt många gnälla. Jag är själv en av dem.

Jag måste säga att jag blir grymt irriterad och kan inte riktigt förstå hur vissa tänker, när de sitter hemma på arlset och gnäller över att de inte kommer någonstans. Självklart kan man få vara deppig, less och helt enkelt tappa orken, ni som följt min blogg sedan i somras vet att jag själv varit där. Själv anser jag att om man försöker men ändå inte lyckas så får man faktiskt gnälla lite, jag tror till och med att man måste få vara ett deppigt offer i några dagar tills man orkar ta nya tag för att.

Jag själv har alltid sett mig själv som en gnällig typ, jag har även fått höra det av andra att jag bara gnäller, sedan för någon dag sedan insåg jag att jag är i alla fall inget offer. Jag har ju faktiskt kommit någonstans och detta gjorde mig lite stolt över mig själv faktiskt. Nu menar jag på inget sätt att jag är bättre än alla er andra, för det jag gör just nu är inget unikt. Jag menar inte heller att mina val och mina mål är bättre än andras, men däremot verkar det som att jag uppfattas så av vissa men nu kommer det svart på vitt - Jag tycker inte att jag är bättre än ni! Absolut inte, jag respekterar era val i livet och önskar att mina val kunde få samma respekt.

Poängen i det här är att jag vill få ut att man kommer ingenstans genom att sitta hemma på arslet utan ork att ta tag i något. Det är ingen som kommer ta tag i erat liv åt er, det är bara ni som kan göra något åt det. Det känns som att i dessa tider är det så lätt att man skyller på samhället, och just nu är väl det den stora boven, men trots det så är det ni som väljer om ni ska vara ett offer eller inte.

Ska även nämna att jag inte har några speciella i åtanke med denna text, den har bara växt fram i min kliruga lilla hjärna och riktar sig till den som behöver en spark i arslet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar