måndag 18 januari 2010

Tråkigt väder - Tråkig titel.

Jag har kommit på att jag verkligen beundrar er som har som rutin att gå upp klockan 6 på morgonen, det är verkligen beundransvärt att ni kan funka så tidigt på morgon. Själv kan jag inte komma på något hemskare än att behöva kliva upp på morgoen- eller jo, om jag fick välja mellan att se en spindel eller kliva upp ur sängen skulle jag faktiskt välja att kliva upp.

Just nu är jag så där lagom småirriterad, klockan är tolv och jag har redan varit på föreläsning och hunnit hem. Vad ska jag göra av resten av dagen då? Känner mig så där extremt kreativ och beredd att hugga i men har ingenting jag behövar göra, grymt irriteranade. Om några veckor uppskattar jag nog sådan här tid när man bara kan ta det lungt, men inte just nu när det känns som det är det enda jag gjort sedan studenten. Har faktiskt känt mig extremt korkad de månader som gått sedan studenten, jag har ju inte alls behövt använda mig av min finurliga hjärna på samma sätt som förut. Är verkligen peppad på att få börja plugga nu, ös massa plugg över mig bara! (Det kommer jag ångra att jag sa va? )

Fick mail i dag från blocket om att det har gått två veckor sedan vi la ut våran annons om lägenhet. Två veckor?! Två fjuttiga veckor? Det känns som evigheter sedan ju.
Vi var förövrigt på visning av lägenhet i går, men tackade nej då det gällde bara fyra månader. Än en gång har vi fått tacka nej, det känns härligt att ha makten igen, höhö! Så lägenhetssökandet rullar liksom på, det händer saker hela tiden.

Var ju på första föreläsningen i dag, och bredvid mig satt det något viktigpetter som redan hade alla böcker, kunde namnet på föreläsaren, var artig nog att ta i hand om hälsa på mig när han kom och satte sig samt bar kostym. Han var 25 år, och jag bara hatade honom. Ambitiös ja visst, men sluta vara så extremt duktig - blä! Får rysningar över hela kroppen, jag klarar helt enkelt inte av sådana dära "duktiga" personer, de får mig att må illa.

1 kommentar:

  1. Ja tänk Malin som kliver upp å går ut å joggar med Nachido innan hon åker te skolan Fy F*n!!!

    SvaraRadera