fredag 15 januari 2010

Money money money !

Om jag hade haft jätte mycket pengar hade det underlättat mina studier på många sätt.
  1. Jag hade kunnat köpa den bästa värsting datorn ever.
  2. Jag hade kunnat köpa mig kompisar.
  3. Jag hade kunnat muta lärarna att ge mig godkänt.
  4. Jag hade haft råd att ta taxi till föreläsningarna, och på så sätt slippa den äckliga kommunaltrafiken.
  5. Jag hade kunnat hyra alla skitdyra lägenheter på blocket som publiceras om och om igen för att ingen blir av med dem.
  6. Jag hade kunnat köpt ett, eller många, svarta första handskontrakt.
  7. Jag hade haft råd att anställa någon som lagar mat åt mig...
  8. ... och på så sätt kunnat äta nyttig mat utan att behöva anstränga mig..
  9. .. och på så sätt blivit piggare och mer välmåeende.
  10. Jag hade kunnat köpa sprillans nya böcker, vilket kanske gör att det känns lite roligare att plugga.
  11. Jag hade kunnat köpa ett gymkort på det nyaste, fräschaste dyraste gymmet och på så sätt kanske tyckt att det var kul att träna.
  12. Jag hade kunnat köpa, eller få någon att uppfinna, ett smarthetspiller.
  13. Jag hade kunnat anlita världens bästa hundvakt och på så sätt inte behöva oroa mig för om det kommer funka att ha hund. Och alla vet ju att hundar är bra för välmåendet.
  14. Jag hade kunnat shoppa gärnet vilket är bra då jag blir glad av att shoppa.
  15. Jag hade kunnat ha en personlig massör, vilket skulle vara bra för att slippa ryggont och min förbannade huvudverk.
  16. Jonas hade inte behövt jobba utan kunnat vara min "hemma-man"
  17. Jag hade kunnat resa bort till soliga ställen för att koppla av.
  18. Jag hade haft råd att åka och häsla på alla mina nära och kära som är utspridda i vårt avlånga land, det skulle jag bli väldigt glad över.
  19. Jag skulle kunna ha en bil och hyra parkering till den.
  20. Jag skulle aldrig behöva oroa mig för pengar!

Och så säger man att man inte blir lyckligare om man har mycket pengar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar