torsdag 14 januari 2010

This is the start of something new.

Här kommer en liten uppdatering om vad som händer just nu, vilket är väldigt mycket, väldigt rörigt och vädigt oklart. Även om jag inte gillar att skriva eller att läsa bloggar som är som någon form av kalender eller dagbok där man har raddat upp allt man gjort och allt man ska göra, så tänker jag skriva så i dag i alla fall.Kalla det dubbelmoral om ni vill men jag inbillar mig att ni tycker att det som händer i mitt liv är lika nytt och spännande som jag tycker.

Alltså, jag var på inskrivning (registrering) samt information i går, informationen sa mig inte så mycket då det de pratade om inte var något som är relevant just nu. Det kan bero på att jag gjorde något väldigt dumt vilket var att dricka två koppar kaffe och en juice och gick sedan och satte mig för att lyssna på informationen. Märker ni att något fattar händelseförloppet? Ja, precis - Ett toalett besök!! Jag vart så otroligt kissnödig under den en och en halv timme det tog för dem att klämma ur sig orelevant information så jag fick ont i magen.

På lägenhetsfronten rör det sig i alla fall upp och ner. Än så länge har vi inte fått tag i något som passar oss i alla fall, tycker vi mest får svar från skummisar. En sak som gör mig lite glad är att vi har tackat NEJ till en lägenhet som vi inte ville ha, det känns bra. Självklart hade det känts bättre att tacka ja till en lägenhet vi ville ha, men det är något tillfredställande över att tacka nej med. Det blir liksom äntligen vi som har makten, vi som ställer villkoren, ja ni fattar. Men alltså, letandet fortsätter.

På måndag börjar allvaret på riktigt för mig, då har jag min första lektion/föreläsning. Klockan åtta! huua, jag är inte alls van att gå upp den tiden, det är mitt i natten för mig. Det ska i alla fall bli himla spännande! Oturligt nog så ska min nuvarnade värdfamilj, Jonas familj alltså, åka till fjällen nu på lördag och bli borta tills på onsdag. Det innebär att jag kommer få bo helt själv i huset här, vilket är jätte snällt av dem men jätte läskigt för lilla paranoida mig. Har jag tur så är Boa och hennes roomie snälla och förbarmar sig över lilla mig.

Sedan är det ju allt det här med alla dessa papper som gör mig galen. Ska senare i dag bege mig ner till centrum för att fixa e-legitimation för att kunna söka csn över internet. Det går lite fortare då och eftersom jag, som alltid, är ute väldigt sent så behöver jag verkligen spara allt tid jag kan. Jag behöver ju pengar NU! Det är också en sak som tar upp mycket tid av mina tankar nu. Hur faan ska jag få det här att gå i hop ekonomiskt innan jag får första CSN pengarna? Ja, det har jag inget bra svar på så det får helt enkelt lösa sig.

Det verkar alltså som att min resa till stockholm över några dagar verkar bli permanent redan nu. Ska be mamma skicka ner alla mina kläder med Anna så har jag i alla fall något att ha på mig. Alla andra saker kommer inte ner förrens vi har hittat lägenhet.

Det är i alla fall en himla tur att jag har Elin som nu ska börja plugga sin andra termin på högskola, så jag kan gå till henne med alla mina frågor om allting. Det har hjälpt mig en hel del.

Ja, detta är bara en del av allting, jag skulle kunna skriva fem gånger så långt om allt det andra men jag blir matt bara av att tänka på det. Hur det än är så börjar jag få lite koll på en del saker, och det är väl som en av mina nya klasskamrater sa i går "Det är bara att ta en sak i taget". hm.. tror jag borde haka fast mig vid henne, så jag har någon som kan ta ner mig på jorden när jag skenar i väg med mina tankar och funderingar och allt var det är.

Hur som helst, fast det är väldigt mycket att hålla koll på och mycket ny information och mycket som ska ordnas så njuter jag verkligen av allt det här. Det händer saker, äntligen, och det ska bli himla kul att äntligen få börja. Det är liksom en start på någonting nytt - ganska självklart - men jag har inte kännt att jag landat riktigt sedan studenten utan jag har hela tiden varit på väg någonstans. Nu hoppas jag att jag inom en snar framtid kan få en hyfsat stabil tillvaro och håller tummarna för att det ska bli så kul att plugga som jag tror att det ska bli.

Nu tog det helt stopp så jag slutar här. Kommer kanske en fortsättning någongång eller så kommer det förhoppningsvis ett inlägg om mina intressanta funderingar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar