måndag 19 oktober 2009

Edsbyn.

Corollan höll hela vägen hem till Edsbyn, den gick som den pärla den är;) Kunde till och med köra i 120, milda mathilda! - För er som inte vet så har det inte funkat förut, allt upptill 110 och allt över 130 har gått bra men inte 120.

Resan gick bra och jag var hemma runt halv två så jag hann vila lite innan jobbet vid 4, när jag kom dit så fick jag reda på att jag var ledig lördag och söndag. Underbart! Kävllen på jobbet var ganska kaosad, det var verkligen fullsatt! Slutade vid nio, stressade hem för att göra mig i ordning sen blev det krogen i bollnäs med tjejerna. Helt okej kväll, dock så stög stället; Sport in. Det blir en diss.

Har tillbringat dagarna hemma i roteberg och bara tagit det lungt, så klart har jag även varit upp till bruket ett antal ggr. I kväll var det bingolotto som stod på schemat;) Ingen vinst för någon av oss, tyvärr.

I mårn är det jobb som gäller, först över lunch sedan tillbaka för kvällspasset. Hoppas på att få mitt schema i morgon så att jag kan planera in en Stockholmstripp snart. Ska även kolla upp den den röran med högskoleprovet som är på lördag, i stockholm! Får se om det går att lösa eller ej, har ju inte pluggat något inför det heller så vi får väl se, det känns inte så lovande i alla fall. Känns som det är lite för mycket just nu för att jag ska kunna koncentrera mig på det. Tyvärr :/

Känns väldigt konstigt att jobba när jag är i byn, de senaste tre åren så har jag haft lov eller liknande när jag varit här. Så det känns extra tungt att gå till jobbet här, faktiskt. Antar att det kommer med tiden, när jag inser att jag faktiskt har ett liv här nu. Saknar Stockholm så klart, eller ja, Jonas, men det är rätt okej att vara hemma. I alla fall än så länge, känns skönt att lixom få landa ett tag och slappna av innan det är dags för nästa upptåg. Hade dock varit en hel del bättre om jag kunde ha Jonas här också. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar