fredag 2 oktober 2009

Inga mirakel, men små steg framåt. :)

Nej, det verkar inte dyka upp några mirakel just nu trots att det faktiskt händer saker.

I dag har jag varit in till stan på möte för någonting som kanske skulle kunna bli en liten karriär vid sidan av något annat. Finns många fördelar med det men en del "krångel" att klura ut lösningar på innan jag bestämmer mig helt. Ska i alla fall på föreläsning på måndag för att få lite mer kött på benen.
Funderar även på att fortsätta på hundspåret som bla dagmatte, inte alls så dåligt som det låter utan för det här företaget låter det väldigt givande. Får ju dessutom gratis utbildning där, tummen upp för det! Förhoppningsvis dyker det upp lite information med posten åt mig i morgon, för en annan riktning inom hunderiet. Funderar nämligen på att utbilda mig och Dilba hoho! Mer om det en annan gång.

Sen tänker jag ta kontakt med arbetsförmedlingen för att få lite hjälp i mitt jobbsökande, tycker jag har kommit ganska långt ändå men nu vill jag ha hjälp. Ska även kontakta lite folk som jag faktiskt känner här i stan för att se om de har något att komma med. Sökandet fortsätter!

Jag kan ju inte påstå att jag fått jätte många jobb under denna sommar men däremot har jag lärt mig en massa om hur man tar sig fram, skaffar kontakter och en del om vad jag vill. Är faktiskt lite stolt över mig själv :) En väldigt härlig känsla!

Sen är det ju då högskola/universitet som ligger på listan nu också. Än så länge har jag tänkt söka jurist, journalistik, historia lärare mot grundskolans övre år och gymnasiet och sedan hotellprogrammet. Hotellgrejjen ligger för övrigt i umeå, hm?

Känns som detta varit en bra vecka i alla fall och det är så otroligt härligt när det börjar hända saker! Vi får se vart allt detta slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar