torsdag 29 oktober 2009

Sex och Stan

som ni redan räknat ut så är det den svenska översättning av sex and the city. Vi ska flytta till New York och göra vår egen version av serien, om vi inte redan har haft vår tid av sex och stan i Forshaga?
Jag såg just sista avsnitten på sista säsongen av sex and the city och tårarna strömmade ner för kinderna på mig, dels för att jag är blödig och alltid gråter vid lyckliga slut men också för att min version av sex and the city ( Alltså, sex och stan) inte slutar lika lyckligt..

För er som inte sett avsnitten tänker jag förklara så att ni förstår, ni som vill se dem borde sluta läsa här.
Carrie flyttar till Paris med sin "loverh" och lämnar sitt liv och sina vänner i new york. I Paris känner hon sig ensam men försöker hitta på aktiviteter att sysselsätta sig med och försöker desperat se på allting positivt, men tills slut går det inte låtsas längre .Big, hennes stora kärlek, kommer till Paris och hämtar hem henne och sedan överraskar hon tjejerna på ett café.
Kort och gott.

Jag känner igen mig så otroligt mycket i de sista avsnitten! Att lämna det som varit en så stor del av ens liv och kasta sig ut i något annat är inte så lätt och spännande som man tror. Jag ville verkligen trivas i stockholm och "gå vidare" vilket man behöver göra när man tagit studenten och inte får bo kvar i Forshaga längre. Men hur jag än försökte så kände jag mig ensam och saknade fantastic four så otroligt mycket, varje fest utan dem har slutat i tårar för min del. För mig har mina vänner alltid varit det absolut viktigaste i mitt liv, det har varit min familj. Utan dem är jag absolut ingenting. Jag vill så gärna ha tillbaka tiden i forshaga med er, den är värld allt och lite till.

Jag vet att det här kommer inte sluta som sex and the city, vi kommer gå vidare och jag kan bara hoppas och tro att vi kommer hålla kontakten för ni är fortfarande en del av det viktigaste i mitt liv.

Förlåt om jag är alldeles för blödig, men det är fortfarande så sjukt jävla jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar