lördag 31 oktober 2009

sitter och funderar på politik, parasiter och hur samhället funderar. Tro mig, det är inte så djupt som det låter, jag är bara uttråkad. Detta är nämligen min tredje dag med nackspärr och den verkar inte vilja gå över heller. Det har resulterat i inge jobb och inge fest för mig i helgen. Piss!

Jag börjar verkligen tröttna på att ha tagit studenten. Det är lixom inte kul längre att ha tillvaron så lös och oordnad och inte veta vad som händer nästa dag. Jag är trött på "slit och släng jobb" också, och missförstå mig inte nu. Jag trivs kanon på Atlantic och tycker verkligen att det är roligt att jobba där, jag vill bara slippa ovissheten. Jag går ju typ på jour, har ingen schema eller så och vet inte hur länge jag kommer jobba kvar där. Just nu vill jag bara hoppa in i framtiden och ha ett fast heltidsjobb, lägenhet och ett liv någonstans, inte hoppa runt som nu och hela tiden vara på väg någonstans utan att veta riktigt vart.

Det var en gång en bekant som sa " Jaha, så nu ska man börja söka jobb då. Bara det är ju ett heltidsjobb i sig"
Jag kan inte annat än att hålla med, och just nu har jag sökt jobb i ett år! Alltså har jag både pluggat och jobbat heltid och sedan jobbat och jobbat heltid? Inte riktigt men ni kanske förstår liknelsen? Jag har inte kunnat leva på nått av jobben jag haft vilket innebär att det bara är att fortsätta leta, och tro mig. Man tröttnar! Jag borde väl vara glad över att faktiskt hat haft jobb sedan jag tog studenten, men jag börjar tröttna på att vara glad och tacksam när jag sliter arslet av mig för att få det att gå i hop och vara glad över det jag har.


Det finns vissa som inte gör ett jävla skit, sitter på arslet och låter staten ta hand om dem för att de inte orkar ta ansvar över sig själva. Men vem gör det??!! Jag har träffat på att antal personen som lever på diverse bidrag medans de lever livet och ställer till det för sig ännu mer vilket alltid leder till att de bara får mer hjälp. När ska de lära sig att stå på egna ben? Är det så här samhället fungerar så funderar jag på att ställa till det riktigt rejält och bara skita i allt. För då kommer någon och reder upp min röra medans jag slipper göra ett skit! Om det funkar för vissa så varför inte för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar