tisdag 3 november 2009

Tävla ?

I dag funderar jag på mycket bland annat Irakkriget, jobb, flytt, varg, politik, vaccin mot grissjukan och massa sådant. Men i stället för att skriva om något av de så tänker jag skriva om något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, mänligen Dilba.

Emelie och jag började diskutera vilka moment som ingick i lydnadsklass ett och efter att ha dubbelkollat på nätet så insåg jag att Dilba nog sätter alla moment. Så varför inte tävla? Det var ju det som var tanken när jag köpte henne, att få en hund att tävla med men nu har det gått fem år och ännu ingen tävling, bara någon utsällning.
När jag åkte från bruket så stannade jag till vid vår lokala klubb och körde igenom momenten med Dilba och kollade vad vi behöver träna mer på. Det var väl i princip läggande och ställande under gång, och finslipa foten men det ska vi nog klara av. Bara matte tag sig i kragen! ;) Såå.. nu ska jag kolla upp lite tävlingar på nätet och se vad jag kan hitta. Spännande!

Nackspärren har inte gett sig, vilket har resulterat i snart en vecka utan att jobba. Det börjar i alla fall släppa nu så jag hoppas på att kunna jobba på onsdag. En bra sak med nackspärren var att när Jonas kom upp i helgen jobbade jag ingenting, så vi hade all tid i världen att umgås. Hur underbart som helst. Älskade Jonas <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar