onsdag 16 december 2009

Bea goes Lärare.

Det lutar åt Stockholms universitet inom en snart framtid! ;) Gick in och kollade antagningen i dag och såg att jag blivit antagen till lärarprogrammet! Jag ska plugga till historia lärare på gymnasie nivå, den ni. Lite ironiskt att jag som var lärarnas mardröm på högstadiet nu ska bli lärare själv. Jag får helt enkelt ta och tacka Oscar, vår lärare i historia och samhällskunskap som har inspirerat mig till att bli en lika bra lärare som han var. Han är gryyym! ;) Jag måste bara lära mig vissla lika bra..

Nu blev det så klart en hel del att fundera på, nu blir det flytt igen, jag måste hitta lägenhet, sluta på atlantic och ja, en massa! Men ett jätte stort grattis till mig själv för att jag är så bra! ;D

Detta är ju en preliminär intagning och jag vet inte riktigt vad det innebär, så jag ska kanske inte bli alltför glad. Får det slutgiltiga beskedet senare, men än så länge: TJOHO! och än en gång, bye bye Edsbyn! :D

1 kommentar: