tisdag 8 december 2009

Julen - något för ytliga personer med.

Jag kom på att jag, fullt upptagen av min missär, har glömt bort en del av de positiva saker i livet så som julen som närmar sig med storm steg. Har nyss suttit och slagit in julklappar (mer om det nedan) när jag började fundera över lite saker runt julen. Även jag som är en ganska ytlig person verkar faktsitk rätt Go´ just nu.

Efter att ha fått tillbaka jul-längtan efter ett samtal med Jonas kom jag på att jag skulle slå in julklappar för att få lite julstämning. Farmor hade bakat lussekatter och skickat hem till oss så jag tänkte passa på att mysa till det med lite saffran och kaffe. (Kaffet blev kallt och lussebullen hård, man har tydligen inte tid att fika OCH slå in julklappar )
I år är ett sånt där år när jag är så otroligt nöjd med alla julklappar jag ska ge bort, ja jag är faktiskt klar med alla julklappar med, så nu förstår jag verkligen vad man menar med att det är roligare att ge än att få. När man var liten kunde man knappt vänta tills julafton innan man fick öppna sina klappar, nu kan jag knappt vänta tills julafton då jag får se de andras miner när det öppnar sina klappar. Jag kommer låta väldigt kliché nu men det är faktiskt så också att när ni ger mig något så är det "tanken som räknas". Det spelar inte så stor roll vad det är och absolut ingen roll hur mycket det kostar, så länge det finns en tanke bakom det. Detta trots att jag är en ganska ytlig person som tror att livet blir lättare om man är snygg i håret, har snygga kläder och ser allmänt bra ut (så nu står det svart på vitt också).

Jag som alla andra, hatar väl reklmam men nu när julen nalkas och den där rätta stämningen liksom inte vill infinna sig så tycker jag faktistk om reklamen. Det är något tryggt över det där när alla reklamer spelar på julen, jag tycker faktiskt om det. Det är nog det enda som ger mig lite julstämning nu förtiden.
Det jag ser fram allra mest emot den här julen är att jag skall få tillbringa den tillsammans med min Jonas, och inte 30 mil i från honom som de andra två åren. (oj, vår tredje jul tillsammans. Det låter seriöst ;) Det ska bli himla härligt i alla fall, eftersom julen ska tillbringas med sina nära och kära, och vem är mig kärare än Jonas?

Jag sammanfattar detta inlägg med att ni har lärt er att jag är ytlig, gillar reklam och har ett seriöst förhållande. Men att jag som alla andra tycker om att det är lite kliche över julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar