onsdag 16 december 2009

Vargen gör sig påmind.

Nu har ett flertal vargobservationer skett och ännu en hund har fått känna på dess käftar. Denna gång överlevde hunden som tur var.

Säg vad ni vill men jag tror inte att vargen/vargarna som springer här i roteberg är riktigt friska i huvudet. Nu har vi dom alltså inpå knuten även här, i roteberg. I kväll har den setts två ggr och hunden träffade på den i går 500 meter från vårat hus, och den sågs även springa över grannarnas gård i går kväll.

Det är så här, att roteberg är ingen liten håla i skogen för er som tror det utan ett befolkat samhälle som sjuder av liv och rörelse. Själv bor jag granne med en låg - mellanstadie skola där det går flera hundra barn varje dag, och nu håller alltså vargen till här. Säga vad man säga vill men jag tror inte att vargar som väljer så befolkade ställen framför skogen är riktigt friska i huvudet, de hyser ingen som helst respekt för oss människor.

Så finns de säkert de som säger "De är mer rädda för dig än du för dem" Nej, sådant är inte fallet denna gång, för jag kommer inte ens i håg senast jag var ute på en lång skogspromenad. Detta för att jag inte vill vara i vargtrakten, men vargen syns nu alltså utanför mitt hus. Av det drar jag slutsatsen att den inte alls är särskilt rädd för mig. Jag tror nästan att vi har mer vargar i samhället nu än vad vi har människor i skogen, ska det vara så?

Och till er som tänker påpeka det, ja jag håller mina hundar kopplade. Till och med min underbara collie Dilba som aldrig skulle tänka tanken att lämna mattes sida går nu mera kopplad här. Ni som känner Dilba förstår hur absurt detta är. Och ja, här i Edsbyn är det fler hundar som blir angripna av varg än som blir påkörda. Många många fler dessutom. Och då kan ni räkna på hur många bilar vi har och hur många vargar det finns här, hela skiten är helt absurd!

Ni som säger att vargen inte får plats i skogen, vad är det som gör att den inte får plats? Det finns hundra mil skog häromkring där den borde kunna leva och frodas, men neej den väljer våra samhällen där den absolut inte får plats.

Själv drar jag till Stockholm snart i alla fall och slipper ha vargen på gården, men jag funderar på att kidnappa en varg och släppa den på plattan och hävda att den inte får plats uppe hos oss längre så den söker sig vidare. Sen får vi se om någonting görs åt den här absurda vargpolitiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar