torsdag 28 januari 2010

Börjar bli ansvarsfull!

Min shoppingrunda i går satte käppar i hjulet för dagens planer. Under den korta tid det tog att gå fram och tillbaka till centrum hann jag med att dra på mig en förkylning, så i dag när jag vaknade var näsan täppt och bihålorna VÄRKER! - Tack pappa för att jag fick ärva värkande bihålor av dej.

Tanken var ju att åka in till campus i dag för att bli medlem i De lila ovrallernas förbund men efter lite funderande fram och tillbaka kom jag på att det är nog bäst att stanna hemma för att vara så pigg som möjligt på föreläsningen i morgon. Moget eller vad? Ja det kan man ju tycka, om man bortser från att jag ska ut och röjja gärnet med tjejorna och grabbarna i gävle i helgen och nästa vecka har jag typ 1000 lektioner. Men som min kära , också förkylda, vän sa " Det ska mycket till innan jag stannar hemma i helgen!"

Nu sitter jag i alla fall här utan kläder för att jag svettas som ett as, alldeles snart kommer jag sitta med stickad tröja och frysa som ett as i stället. Bra att resten är på jobbet så jag kan klä av och på mig hur jag vill! Känner mig i alla fall väldigt ansvarsfull som har valt att stanna hemma i kväll för att orka med föreläsning i morgon! - och för att orka med partyt med stor P på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar