fredag 22 januari 2010

Botemedel mot blekhet?

Jag är född med många bra egenskaper så som att jag har tjock, fint och självfallande hår och att jag nog aldrig kommer kunna blir riktigt tjock, för tro mig - då hade jag varit det! Jag kan äta i princip vad som helst, hur mycket som helst och det enda som händer är att jag får lite pluffs som jag sedan går omkring och hatar. Nu på äldre dar oroar jag mig inte så mycket för något pluffskilo extra för jag vet att det försvinner då jag är en så att säga viktpendlare. Men ingen är perfekt och för att väga upp allt det här braiga med mig så beslöt sig en högre makt för att göra mig blek, och tydligen allergisk mot solarium.

Nu behöver jag hjälp, jag vill inte vara blek. Jag vill inte vara så där extremt jätte brun heller, men jag vill inte känna att jag skulle passa som vampyr i twillight, jag vill ju se mänsklig ut i alla fall. Eftersom att det tydligen är populärt att vara brun så finns det diverse produkter som ska hjälpa oss blekfisar att bli bruna och fina, men vilka är bra? Solarium funkar inte för mig för när jag solar får jag ett utslag som kliar, och det är nog inget bra utslag så därför har jag besämt mig för att i dag var sista dagen jag solade. Nu har jag inhandlat Dove summer glow som jag använt förut, en lite diskretare brun utan sol produkt. Den funkar ju men det är så sjukt svårt att få det snyggt, och det kladdar och det är inte alls så smidigt som solarium. Jag har även provat riktigt brun utan sol men det vill jag inte göra om. Så jag såg ut!!! Har upptäckt att det finns typ Brun utan sol servetter, är det någon som har provat dem och vet i fall de är bra? Har också för mig att det finns väl typ piller som gör att man blir brun, men de kostar väl skjortan?

Är det någon som har lite tips för en blekfis som vill bli brun? Jag kommer vara er evigt tacksam! ;)

3 kommentarer:

  1. Hej
    Du och jag har samma dilemma ;) I sommras körde jag med åhlens egna brun utan sol, kostar ca 80 kr. Den innehåller även en viss lyster så man liksom skimmrar :D Dock så kan man inte använda den som den är för då ser man ut som en orange smurf så det jag gör är att blanda ut den med en vanlig kropps kräm - återfuktande sådan. Sedan smetade jag på detta med hjälp av diskhandskar för att inte få bruna handflator. Tänk på att inte smeta så mycket på underarmar för ett så naturligt resultat som möjligt. För att sedan få färg på övre handen så tar jag av diskhanskarna och tar dem på den osmetade sidan och stryvcker den smetande sidan emot handen haha låter mupp men hoppas du fattar. Sen får du springa omkring naken o torka i ca 10 min haha.

    I ansiktet kan du blanda lite lite brun utan sol med din dagcream. Glöm inte handskarna för att slippa bruna fingertoppar!

    Lycka till ;)

    SvaraRadera
  2. Linda (som kommenterat här ovan) är typ expert på det här med brun utan sol varianter. Hon har provat massa olika!! =) Det som jag dragit lärdom av henne och som jag gillar är Nivea summer glow. Det tar dock några dagar (om du börjar nu så hinner du till utgången nästa helg). Men det är lätt att få det jämnt över hela och det blir snyggt, tänk dock på att tvätta händerna för man vill inte vara brun på insidan händerna, mellan fingrarna och på kanten mellan handflata och resten. Det enda jag inte gillar är att sommarhalvåret (när det är sol och varmt) så blir man lätt svettig/fuktig under krämen, känns som om krämen inte går in ordentligt eller att man fått ett lager av något utanpå (vilket man troligtvis har eftersom man färgat huden).

    Men som sagt, jag lider ju av värre än blekhet - rödhet!!

    SvaraRadera
  3. Tackar för tipsen, nu har jag lite att prova! :)

    SvaraRadera